آزمون دادن باعث میشد اشتباهات و مشکلاتم را بشناسم و برای حلشان تلاش کنم و من با آزمون دادن توانستم نقاط قوتم را قویتر و چالش هایم را رفع کنم.
نام و نام خانوادگی: تسنیم احمدی
مقطع و رشته: دوازدهم تجربی
رتبه کنکور تجربی 1402: 539 منطقه 3
دانشگاه و رشته قبولی: قبولی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد روزانه
نام شهر و استان: بندرلنگه هرمزگان
میانگین تراز: 6408
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال دهم تا دوازدهم به مدت سه سال و در 72 آزمون برنامه ای کانون شرکت کرده است.
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم، خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: دکترا، عضو هیئت علمی دانشگاه
مصاحبهگر: علی اصغر بحرینی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
به توصیه اطرافیان که کانونی بودند و نتیجه خوب گرفته بودند و همچنین مدیر مدرسه مان در آزمونهای کانون ثبت نام کردم.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
من از پایه دهم تا دوازدهم و به مدت سه سال دانش آموز کانون بودم و در تمام آزمون ها حاضر بودم.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردهاید؟
من در 72 آزمون اصلی و تمام هدیه ها شرکت کردم و در آزمون های هدف گذاری و مشابه هم با توجه به زمانی که داشتم شرکت می کردم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
آزمون دادن باعث می شد اشتباهات و مشکلاتم را بشناسم و برای حلشان تلاش کنم و من با آزمون دادن توانستم نقاط قوتم را قوی تر و چالش هایم را رفع کنم.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من تلاش می کردم که در آزمونها غیبت نداشته باشم تا پیوستگی ام را به آزمون ها حفظ کنم و از برنامه راهبردی عقب نیافتم و اگر حتی از برنامه عقب می ماندم باز هم در آزمون شرکت می کردم تا بدانم قسمت هایی که خواندم وضعیتم چطور هست و همچنین در آزمون های مشابه و هدف گذاری نیز شرکت می کردم. هماهنگ با برنامه درس می خواندم و منابع کانونی نیز استفاده می کردم در مجموع خودم را یک کانونی کامل با توجه به معیار ها می دانم.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
برای اینکه آزمون دادن مفید واقع بشود باید پیوستگی را حفظ کرد و به برنامه آزمون پایبند بود پس منم به همین خاطر به آزمون دادن ادامه می دادم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
وقتی با برنامه آزمون ها پیش برویم م یتوانیم بدون ترس از عقب ماندن، مطالب را مطالعه کنیم و به مرور زمان با تحلیل آزمون ها و رفع اشکالات وضعیت درسی خودمان را ارتقا بدهیم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
برنامه راهبردی را به عنوان نقشه راه کلی مد نظر قرار می دادم و هر دو هفته طبق مباحث آزمون و با برنامه هفتگی که طبق نقاط قوت و ضعف خودم بود، درس می خواندم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
تحلیل آزمون را عصر بعد از آزمون انجام می دادم، به این صورت که سوالات اشتباه را بررسی و دلیل اشتباه را پیدا می کردم، در قدم بعدی سوالات نزده، و بعد هم با نگاه کلی به سوالات درست، نکات مهم و جدید را استخراج می کردم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
طبیعتا هیچ مسیری هموار نیست و پستی و بلندی هایی دارد، پس باید دره ها را طی کنیم تا به قله برسیم و من هم از این قائده مستثنی نبودم و افت و خیز داشتم اما بعد از هر افت تلاشم را بیشتر می کردم به دفتر برنامه ریزی ام مراجعه می کردم که ببینم آیا تلاشم کمتر شده یا تست هایم و حتما علت یابی می کردم و برای آزمون بعد بیشتر تلاش می کردم و خانواده همیشه همراهم بودند و کمک می کردند که بتوانم بهتر فکر کنم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسانی بودند؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکردند؟
پدرو مادرم در طول دوران تحصیل همیشه پشتیبان من بودند، بعد از آزمون با بررسی کارنامه، اگر در درسی پیشرفت می کردم من را تشویق و درصورت کسب نکردن درصد مطلوب، من را برای تلاش بیشتر ترغیب می کردند همین جا از پدر و مادرم تشکر ویژه می کنم.
کدام درسها نقاط قوت شما بودند؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکردید؟
در دروس زیست و فیزیک بهتر از بقیه دروس بودم.
به این صورت که برای زیست اولین تمرکزم بر روی کتاب درسی بود و بعد از آن سوالات کنکور و آزمون ها را مد نطر قرار می دادم، بررسی تست ها و استخراج نکات می تواند مفید باشد.
برای فیزیک هم اول باید مطلب را درک کرد و بعد از حل تمرینات کتاب درسی به سراغ تست رفت و اولویتم تست های کنکور و کتاب آبی بود.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
روزهایی که مدرسه داشتم حدود ۵ ساعت درس می خواندم و روزهای تعطیل حدود ۸ یا ۹ ساعت، حدود ۷۰ درصد این زمان را صرف تست زدن می کردم و باقی ساعت ها به مطالعه خط به خط کتاب درسی می پرداختم و به جای خواندن درسنامه ها تمرکزم روی تست ها و پاسخ تشریحی تست ها بود که خیلی به من کمک کرد.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
برنامه بهترین نقش را داشت، چون با پیش رفتن بر اساس برنامه خیالم راحت بود که تا دوران کنکور مباحث را مطالعه و چند بار مرور خواهم کرد.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده بود؟
بله، یکی از کاربردی ترین ابزارها برای من دفتر برنامه ریزی بود، به کمک این دفتر می توانستم اوقاتم را مدیریت کنم، و وقت های تلف شده را کاهش دهم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
من از کتاب های سه سطحی استفاده می کردم، به دلیل سطح بندی سوالات و داشتن سوالات سطح بالا بسیار مفید بودند.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
دوران جمعبندی پایه در تابستان برای یک دانش آموز کنکوری مهمترین دوران است، و من میخواستم از این دوران نهایت استفاده را ببرم و بهترین راه را شرکت کردن در آزمون های تابستان می دانستم.